Is je variabele lengte in millimeter, gewicht in grammen, of een likertschaal, dan is het gemiddelde mogelijk wél een interessante maat. Een voorbeeld van het berekenen van het gemiddelde wordt gegeven door de volgende cijferreeks van 17 getallen: 3, 3, 4, 5, 6, 6, 6, 6, 7, 7, 7, 7, 7, 7, 8, 8,. De som van deze getallen is 106. 106 gedeeld door 17 is 6,24. Om het gemiddelde in spss te berekenen open je allereerst de dataset. Vervolgens kun je of via de knoppen, of via de syntax het gemiddelde berekenen. Via de knoppen ga je naar Analyze - descriptive statistics- frequencies. Figuur 2 Knoppenmenu spss frequentiematen.

ordinale en nominale schalen is het gemiddelde geen goede frequentiemaat. Is je variabele bijvoorbeeld man (0 vrouw (1 wil niet zeggen (2 dan heb je niet veel aan het gemiddelde.

Voor het bepalen van de frequentiematen is het eerst van belang dat je weet op welk meetniveau de variabelen zijn afgenomen. Er bestaan vier verschillende meetniveaus: nominaal, ordinaal, interval en ratio. Kort gezegd bestaat het nominaal niveau alleen uit labels of categorieën, zoals bijvoorbeeld plantensoort of geslacht. Ordinale variabelen bestaan ook uit labels of categorieën, maar er zit daar een bepaalde volgorde in, zoals basisschoolgroepen of rangen in het leger. Bij het interval meetniveau zijn er gelijke afstanden tussen de eigenschappen, zoals bijvoorbeeld bij tijd of temperatuur. Tot slot is er het ratio meetniveau, waarbij lengte en gewicht goede voorbeelden zijn. Bepaal van elke variabele welk meetniveau het is en pas dit ook aan in je dataset. Dit kan onder de optie measure in het tabblad Variable view. Figuur 1 Variable view spss, op deze manier weet spss hoe om te gaan met de variabelen en kun je beginnen met het berekenen van de passende frequentiematen. Gemiddelde, het gemiddelde puist is de meest gebruikte frequentiemaat voor studenten.

DevoorZorgShop Well2day-boetiek mediotheek de voorZorg


Er bestaat een aantal verschillende veelgebruikte frequentiematen. In deze scriptieblog van. Scriptium wordt uitgelegd wat het verschil is tussen het gemiddelde, de modus en de mediaan. Daarnaast wordt toegelicht hoe je deze kunt berekenen in spss. Voor strijd de frequentiematen, en alle andere analyses, geldt altijd dat je eerst zelf na moet denken over wat de uitkomst van een analyse je eigenlijk vertelt: spss kan de correlatie tussen de temperatuur buiten en je oogkleur berekenen, maar of dat écht zinnig is, dat. Idealiter bepaal je al tijdens het schrijven van je hoofdstuk methode welke maten je voor welke variabelen te weten wilt komen. Op die manier heb je dan een mooie checklist als je gaat beginnen met het schrijven van het gedeelte resultaten. Als je slim bent, sla je tijdens het werken met spss altijd de syntax en de output op die je gebruikt hebt, zodat je later terug kunt vinden wat je precies gedaan hebt en in welke volgorde.

DevoorZorgShop Well2day-boetiek mediotheek de voorZorg


De naam van de auto geeft het al aan: Citroën heeft met deze versie van de C4 Cactus een gemiddeld verbruik van 2,0 l/100 km (1 op 50) bewerkstelligd. Dat lukt natuurlijk niet zomaar. De ingenieurs hebben onder meer de aerodynamica met 20 procent verbeterd en de rolweerstand verlaagd met zogenaamde tall Narrow-banden hoog en smal. Bovendien heeft Citroën nog eens 100 kg van het gewicht af kunnen schaven. De concept-car legt zodoende 865 kg in de schaal. Dat is gelukt door het gebruik van aluminium voor het bovenste scherm van het subframe, extra sterk staal voor de voorste balken en kunststof voor het voorste scherm. Kunststofmaterialen op basis van koolstofvezel zijn gebruikt voor de schokdempers, de achterklep, de achterbank, de carrosserieflanken, het dak, de dwarsbalken van het dak, de zijschermen en de portieren. De grootste winst komt echter door het gebruik van HybridAir-technologie. Citroën claimt dat deze techniek op zichzelf al goed is voor een verbruiksreductie van 30 procent.

99 tips en feiten voor meer vitaliteit

Z'n top ligt op 110 km/h. De citroën Berlingo full Electric is per direct te bestellen bij de cavalor dealer. Citroën heeft met de C4 Cactus een succesnummer op de markt gezet. De kekke fransman is heel goed ontvangen bij het grote publiek, waardoor Citroën nu de productie moet verhogen. Met de C4 Cactus bewijst Citroën dat creativiteit beloond wordt; het huidige productieniveau is namelijk onvoldoende om de grote vraag te kunnen beantwoorden. Daarom schroeft Citroën de productie in de fabriek in Villaverde op, door in november vier zaterdagen door te produceren.

Uiteindelijk zal de dagelijkse productie met twintig procent moeten groeien om aan de vraag te voldoen. De spaanse fabriek waar de auto wordt gebouwd, werd twee jaar geleden nog bedreigd met sluiting. De populariteit van de C4 Cactus doet die dagen snel vergeten. Volgens analytici moet Citroën rekening houden met een jaarlijks verkoopaantal van tussen.000 en 100.000 Cactussen. In Nederland heeft de auto ook al behoorlijk voet aan de grond weten te krijgen. Citroën presenteert de C4 Cactus Airflow 2l, een model dat moet laten zien hoe soorten verdere co2-reductie bij toekomstige modellen gerealiseerd kan worden.

Heb je chronisch gebrek aan geld?


Nieuw is een 7-inch touchscreen waarmee - vanaf november dit jaar - mirror Screen mogelijk is, waarmee je je smartphone aan het infotainmentsysteem van de auto koppelt. Active city Brake is van de partij evenals een achteruitrijcamera. Ook nieuw zijn de Blue hdi-dieselmotoren, waarvan de zuinigste 4,1 l/100 km verbruikt. Citroën heeft de prijzen voor de berlingo full Electric bepaald. De elektrische besteller krijgt een vanafprijs van.250 euro.

Daarvoor krijg je de kleinste variant in de comfort-uitrusting. De grotere comfort mag vanaf.300 euro weg. Boven aan de ladder staan de Club-uitvoeringen. De standaardvariant kost minimaal.650 euro, terwijl de extra grote.700 euro moet opleveren. Onder de kap van de elektrische berlingo ligt een elektromotor met een lithium-ion accupakket (22,5 kWh). De motor heeft een vermogen van 67 pk, waarmee de besteller binnen 18,7 seconden op 100 km/h zit.

StuCom - studie en communicatie- documenten

In de lente van volgend jaar verschijnt de e-mehari op de Franse markt. Het is nog niet zeker of deze vrolijke fransman ook naar Nederland komt. Citroën geeft de berlingo voor de tweede keer een facelift. De huidige berlingo verscheen in 2008 op de markt en werd in 2012 nog van een facelift voorzien. Inmiddels zijn we weer zo'n drie jaar verder, en in plaats van een compleet nieuw model laat Citroën in Genève een wederom gefacelifte berlingo zien. Eerder toonde Citroën al de mountain Vibe, een 'ruig' aangeklede versie van de opgefriste berlingo. Toen afvallen konden we al zien dat de neus iets aangepast zou worden. De productieversie van de 'ludospace' krijgt inderdaad nieuw bumperwerk met verplaatste led-dagrijverlichting en ook de grille is opnieuw ontworpen. Bovendien zijn er twee nieuwe kleuren beschikbaar: Acier Grey en moka brown.

99 tips en feiten voor meer vitaliteit

Wist je dat - brummerhoeve/home

Ondanks de sterke uiterlijke overeenkomsten met de C4 Cactus is de e-mehari niets meer of minder dan een aangepaste bolloré. . Dit Franse merkje - bekend van de elektrische stadsauto's - levert met de Bluesummer een soortgelijke auto, en die heeft Citroën eens stevig tegen het licht gehouden. . Dat resulteert in een 'cactus' met slechts twee portieren en een bijzonder rechtopstaande voorruit. We zien verder relatief hoge rolbeugels en opvallende scharnieren voor de portieren. Net als de oer-Mehari beschikt ook de e-mehari over een grote bodemvrijheid. De carrosserie is volledig opgetrokken platte uit kunststof en moet kleine aanvaringen met objecten kunnen weerstaan zonder dat er sprake is van schade. Het complete interieur kan met een hogedrukspuit worden gewassen. Citroën biedt de e-mehari alleen aan met een 50 kw sterke elektrsche aandrijflijn. De e-mehari haalt een topsnelheid van 110 km/h en heeft een actieradius van 200 kilometer.

Volgens Jackson sterk ligt de focus voor het nieuwe systeem - waarvan de werking niet nader wordt toegelicht - op puur comfort, zonder aan scherpte in te boeten. Het nog naamloze systeem zal debuteren op de opvolger van de C5, een model dat langzaamaan al wordt afgebouwd. Uiteindelijk krijgen meerdere modellen van Citroën de beschikking over de technologie. De DS-modellen zouden overigens achter het net vissen, gezien de nieuwe techniek puur en alleen voor het portfolio van Citroën bedoeld. Wat allemaal begon met de cactus m concept is opgedroogd als deze citroën e-mehari: een dakloos autootje met een elektrische aandrijflijn! In september 2015 trok citroën het doek van de cactus m, een opengewerkte versie van de cactus die vooruitblikte op een mogelijke reïncarnatie van de aloude mehari. Het studiemodel is nu opgedroogd als e-mehari productiemodel.

10 recepten voor de lunchbox, gezond net even anders made

Oktober 2015, borrelende bezocht het Conservatoire, nabij Parijs. Geniet met ons mee, hier staan de foto's en film, het eind is nabij voor het hydropneumatische veersysteem van Citroën. Liefhebbers van bijzondere veertechniek hoeven niet bij Citroën te vertrekken. De fransen werken namelijk aan een nieuw 'revolutionair' systeem! Het Britse autoCar heeft gesproken met Linda jackson, ceo van Citroën. Volgens de topvrouw zouden we in 2017 al kennis kunnen maken met het nieuwe veersysteem dat in de voetsporen zal treden van Citroëns fameuze veerbollen. Fans van scherp stuurwerk hoeven niet te vrezen voor een zompig karakter, zo blijkt.

99 tips en feiten voor meer vitaliteit
Rated 4/5 based on 531 reviews