Hierbij wordt niet voorgeschreven wat je eet, maar wanneer je eet! Het vastendieet is een cyclus van 7 dagen, waarbij je 2 dagen het aantal kilocalorieën beperkt tot 500 (vrouw) en 600 (man). Op deze 2 dagen is het de bedoeling om vooral de calorieën te halen uit gezonde voedingsmiddelen met weinig energie, maar veel volume en voedingsstoffen bevatten. Deze 2 dagen van minder eten hoeven overigens niet achter elkaar te zijn. Op de overige 5 dagen eet je net zoveel calorieën als dat je verbruikt en hoef je er eigenlijk niet op te letten wat je precies eet. Door het 5:2 vastendieet te volgen, is het mogelijk om veel af te vallen.

2 5 dieet

Waar je op moet week letten bij het vastendieet. Inhoud van dit artikel: hoe is het 5:2 vastendieet ontstaan? Het 5:2 vastendieet is ontstaan, nadat Michael Mosley door een aantal onderzoeken erachter kwam dat hij minder gezond was dan hij oorspronkelijk dacht. Hij vond het tijd worden om over te gaan naar een gezonder eetpatroon, oftewel een gezond dieet wat ook nog eens goed vol te houden was. In de documentaire eat, fast live longer, neemt hij je mee naar de wereld van periodiek vasten en een gezond eetpatroon. Zo wilde deze journalist erachter komen of je de levensduur kan verlengen door te vasten en caloriebeperking. Daarbij heeft hij meerdere soorten van vasten geprobeerd en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het vastendieet van 2 dagen caloriebeperking en 5 dagen normaal eten, de beste methode was voor hem om zijn doel te bereiken. Na het 5:2 vastendieet 2 maanden te hebben gevolgd, was hij bijna 9 kilo verloren. Hij had zich weer laten onderzoeken en was op bijna elk gebied gezonder geworden. Aangezien hij het dieet goed vol kon houden, dacht hij er niet aan om hier binnenkort mee te stoppen.

2 5 dieet

Het 5:2 Vasten dieet val af, Blijf gezond en leef Langer!


Periodiek vasten en gezond afvallen? Dat lijkt een onmogelijke combinatie, maar met het 5:2 vastendieet (2 dagen per bijbel week vasten) zou dat mogelijk moeten maken. Een zwemmen journalist van de bbc deed onderzoek naar deze methode en ging zichzelf gebruiken als proefkonijn bij een dieet waarbij je voor korte periodes doet aan vasten. Hij was in het begin nogal sceptisch, omdat vasten over het algemeen wordt gezien als iets ongezonds. Echter, wetenschappelijke onderzoeken laten een compleet ander beeld zien. In dit artikel leer je onder andere: hoe de bbc journalist er vanaf is gekomen. Hoe het vastendieet werkt, waarom de mens gemaakt is om te vasten. Voor wie het vastendieet geschikt is (en voor wie niet).

Snel afvallen in een week 17kg in 11 dagen tijd


5:2 is op dat vlak geen quick fix: gemiddeld val je een halve kilo af per week. Ik voel me zeer goed, en vooral: ik heb voor het eerst in honderd jaar het gevoel dat ik iets doe dat ik perfect kan volhouden. Twee dagen in de week wat beter opletten dan anders is zeer haalbaar. Als ik het beu ben, dan denk ik morgen mag ik weer een boterham met choco, of een spaghetti bolognaise. Als ik eens een glas wijn drink (of drie dan doe ik mezelf daarvoor niet dood onder het motto zie je wel dat ik het niet kan? Ik ben met voorsprong de grootste loser ooit!, ik zorg er gewoon voor dat ik dat doe op de gewone dagen, en dat mag, want het is een gewone dag en ik haal dat wel weer in op vastendag. Heb je vakantie, dan doe je gewoon een week niet mee, of doe je 6:1. Wil je daarna dat het weer wat sneller gaat, dan doe je 4:3.

2 5 dieet

Ik vind het vermoeiend om elke keer weer het warm water te moeten uitvinden als diabeet ik eigenlijk gewoon honger heb en wil eten. Het zou nog simpeler zijn als er gewoon gewoonte inzat en ik mindless alles kon klaarleggen s morgens. focussen op wat wel nog mag. Koffie is weinig calorieën. En koffie is best lekker. Net als zelfgemaakte soep. Beseffen dat er overal calorieën in zitten, ook in fruit en groenten die ge vroeger niet moest tellen bij bepaalde diëten.

Nu eet ik plots halve appels en bananen, en neen, dat is geen waanzin, maar je zou verschieten wat je binnenspeelt als je een gigantische kom fruitsla met yoghurt en granola binnen lepelt. Die bewustwording blijft spelen als ik niet-vastendagen heb. Dan ga ik mezelf ook plots niet meer volproppen met brood en chips, merk ik, want ik heb te veel inspanningen gedaan op vastendag om alles teniet te doen. De eerste resultaten zijn ondertussen binnen: min 4,2 kilogram op een maand tijd. Daar ben ik echt zeer tevreden mee. Mind you: ik ben ook wel regelmatig gaan sporten (lopen of fitnessen dus ook dat zal wel geholpen hebben.

Ervaringen - vid dukan


Ik ken mensen en bloggers die het al een jaar met veel succes doen, en nochtans niet bekend staan om hun karakter als er chipkes en een fles wijn in de buurt zijn. (en ik kijk naar niemand in het bijzonder, lien.) het concept maaltijd anders zien. De tijd dat er bij een maaltijd pasta, aardappel of rijst moest zijn is eindelijk voorbij in mijn hoofd. Een slaatje is bijvoorbeeld nooit meer met iets van koolhydraten bij. Mijn recept is altijd: geweldig veel groenten met iets van proteïnen. Een stukje vis, kip of een ei, bijvoorbeeld.

Daar mogen ook zaadjes (yum, geroosterde sesam) of noten bij. Ik weet het, dat is niet zo gezond, maar ik ga uit van het principe dat een slaatje met dressing gezonder is dan een big mac. Perfectie is de party pooper van alles, dus daar doe ik echt niet meer aan mee. Ik heb echt niet altijd tijd om groenten te staan snijden, maar meestal wel om een zak voorgesneden groentjes van de ah in een wok te gooien. En dus zorg ik dat ik er altijd een stuk of twee in mijn koelkast zitten heb. Net als spinazie, goed voor in een slaatje maar ook om snel te wokken met wat gemarineerde zalm. Ik heb dus ook altijd blokjes zalm in mijn diepvries zitten, en zakjes wokvis en scampi. Op vastendagen weet ik altijd wat ik ga eten, en ik ben aan het proberen om er nog meer voorspelbaarheid in te krijgen. Volgens mij is het makkelijker om voor jezelf uit te maken dat je op vastendagen vijf appels en drie rijstkoeken eet dan elke keer weer te moeten tellen en nadenken.

Alkaline dieet - alkavitae

Dat doe je met alle caloriebeperkende levenswijzes, dus daar is griep echt niks speciaals aan. Het grote verschil met dit systeem is dat je het volhoudt. Alle artikels als deze ten spijt: ja, natuurlijk is elke dag op uw eten letten schema zeker even goed of misschien een tikje beter, maar weten we niet allemaal dat dat niet of amper vol te houden is door de meeste persoonlijkheidstypes? Mocht het zo simpel zijn, dan was iedereen slank en sportief. Ik denk niet dat dat niveau kernfysica. Awel, bij mij lukt het tot nu toe prima om elke week twee dagen in te plannen waarop ik superflink ben. Meestal op maandag en donderdag, maar ik ben flexibel.

2 5 dieet

Blog Atkins Low Carb, dieet

Ik heb eens een collage gemaakt van wat ik zoal eet, vooral s middags dan. Het is eigenlijk een mix van 5:2 en low carb slash paleo slash pascale naessens slash hemsley hemsley, en voor mij werkt het. Op vastendagen eet ik vijfhonderd calorieën of minder (soms ook meer, maar zoals een groot filosoof ooit zei: beter zevenhonderd calorieën dan drieduizend op de andere let ik op maar ook niet om te zeggen creme extreem. Zaterdag kwam vriendin. Koffie drinken en at ik gretig mee van de koekjes en heb ik geen neen gezegd tegen mijn eigen wijn. Het heeft geen effect gehad op het resultaat op de weegschaal. Ik ben er niet zozeer enthousiast over omdat je ervan afvalt, eigenlijk.

Ik ben trouwens lang niet de enige in de Vlaamse blogosfeer die ermee bezig. Sofie blogde er al twee keer over, en verwacht u binnenkort maar aan een paar enthousiaste posts van enkele blogcoryfeeën. Die plots opvallend strakker in hun bloggend vel zitten. En meer zeg ik niet. Het 5:2 dieet komt er kort gezegd op neer dat je je lichaam tijd geeft om te bekomen van je bacchanalen door af en toe eens de rem op te zetten. Het handigste is om dat elke week twee dagen te doen, en de andere vijf gewoon te eten. Gewoon als in ge moogt al eens een glas wijn of twee, of eet gerust een boterhammeke met choco, of als uw collega cake heeft gebakken voor haar verjaardag, dan buikcorrectie moet ge niet met een zuur gezicht in de pak rijstkoeken op uw bureau zitten. Niet als: maak u elke avond een sandwich zoals Elvis Presley ze graag. Allez, dat mag dus ook, maar dan gaat het hele afvalproces wel wat trager verlopen.

Dieet ja ilu - tervis - ayurveda (Ajurveda) Eestis

Ik heb hier al een paar keer vermeld dat ik mezelf en mijn lichaam heb onderworpen aan het 5:2 dieet. Weer zon dieethype van mijn voeten, hoor ik u denken, en ik snap aanvragen dat want ik dacht dat ook. Er waren geen plannen om ooit nog een dieet te volgen, want ik vind diëten per definitie stom, maar dat was tot ik deze documentaire van de bbc bekeek. Toen kwam ik tot de conclusie dat het eigenlijk niet echt een dieet is, maar een filosofie. Aan filosofieën doe ik nog wel, al helemaal als mijn gat er wat minder dik van wordt. Lang verhaal kort: wie geïnteresseerd is in een manier van leven die ervoor zorgt dat hij gezonder en naar alle waarschijnlijkheid ook slanker zal worden moet even de moeite nemen om de documentaire te bekijken. Daarna snap je het helemaal, en is er eigenlijk nog weinig aan.

2 5 dieet
Rated 4/5 based on 738 reviews